خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/17 - 10:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ابراهیمی:

سازمان حفظ نباتات مقابله با حمله گسترده ملخ صحرایی را فراموش نکند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: سازمان حفظ نباتات باید از هم اکنون سناریو حمله قابل توجه ملخ صحرایی را دستور کار قرار دهد تا غافلگیر نشود.

علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص احتمال هجوم موج جدید ملخ‌های صحرایی در پایان سال، گفت: با توجه به اینکه در 50 سال گذشته چنین هجوم گسترده‌ای را در کشور شاهد نبوده‌ایم و وزارت جهاد کشاورزی متاسفانه تجهیزات مرتبط با سمپاشی، توربو لاینرها و امکانات سمپاشی هوایی خود را واگذار کرده بود مبارزه به موقع در برخی از مناطق آغاز نشد.



تاخیر در مقابله با ملخ‌ها شرایط تخم گذاری را برای آنها فراهم کرد



نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاخیر در مقابله با ملخ‌های صحرایی موجب شد تا آنها بتوانند اقدام به تخم ریزی مرحله دوم کنند، ادامه داد: در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی با هجوم گسترده تر و بیشتر از سال گذشته ملخ‌های صحرایی مواجه می‌شویم.



اعتبارات و تجهیزات کافی برای مقابله با ملخ‌های صحرایی تامین نشد



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در ابتدای سال جاری کاملا قابل مشاهده بود که از نظر تامین اعتبار و تامین تجهیزات مقابله با ملخ‌های صحرایی با مشکلاتی مواجه شده بود، عنوان کرد: در شرایطی که تجهیزات کافی در اختیار استان‌های درگیر با هجوم ملخ‌های صحرایی قرار نگرفته بود مشارکت مردمی نقش بسار بالایی را ایفا کرد.



وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از پهپادها نیزبرای مقابله با ملخ‌های صحرایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سازمان حفظ نباتات باید از هم اکنون سناریو حمله قابل توجه ملخ صحرایی را دستور کار قرار دهد تا غافلگیر نشود.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: گزارشی که کمیسیون کشاورزی از عملکرد دستگاه‌ها در زمینه مقابله با ملخ‌های صحرایی تهیه کرده و در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود نشان می‌دهد که مجلس در این خصوص ورود به موقعی داشته و اقدامات دیگر وظیفه دستگاه‌های اجرایی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 289559
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار